Generální manažer Petr Husička odpovídal na vaše dotazy

04.02.2011 13:04

Generální manažer klubu HC Vítkovice Steel pan Ing. Petr Husička v pondělí při společné schůzce předsedy Fanclubu odpovídal na vaše dotazy, které jste mohli prostřednictvím webových stránek Fanclubu HC Vítkovice zasílat. Dnes jsme dostali odpovědi schváleny ke zveřejnění, proto si můžete přečíst všechny otázky i neméně zajímavé odpovědi. Děkujeme všem, kteří nám zaslali jakoukoliv otázku.

Na dotazy fanoušků odpovídal:
Ing. Petr Husička, generální manažer HC Vítkovice Steel

Chodíval jste dříve jako fanoušek na hokej? A byl jste spíše divákem nebo i aktivním fandou například v kotli?

Jako kluk jsem samozřejmě na hokej chodil. Později, když už jsem hokej sám hrál, moc prostoru na fandění nebylo. Vždyť od šestnácti let jsem hrál za chlapy. Tady v Ostravě jsem měl kamarády hlavně v tom mistrovském ročníku - Míra Fryčer, Česťa Šindel, Láďa Svozil nebo Miloš Říha. Tehdy jsem chodil samozřejmě pravidelně, tedy pokud to šlo a nehrálo se. Já hrál v té době národní ligu v Kopřivnici a tam se tuším hrálo nějak středa-sobota. Hlavně úterky jsem stíhal a na Kotas chodíval co to jen šlo. A jestli jsem byl nějak aktivní fanoušek? To zase ne. Já se chodil koukat, že bych tam skákal, tak to určitě ne. (smích)

Neuvažuje klub o kamenném obchodu se suvenýry ve městě podobně jako má fotbalový Baník?

Na této bázi funguje jako klubový kamenný obchod prodejna Kappa v nákupním centru Futurum. Ten je nyní jako oficiální klubový fanshop. Do budoucna bude normální klubový obchod přímo ve spolupráci s Kappou přímo na hale v ČEZ Aréně. Samozřejmě s tím, že s obchodem ve Futuru to bude provázané. V dnešní době má Kappa na nejrůznější věci exkluzivitu. Ať už se jedná o výrobu dresů, čepic, textilu a podobně. S nimi počítáme i do budoucna.

Uvažuje klub o rozšíření sortimentu suvenýrů?

S tímto je to strašně těžké. Výborně pořešeno to mají například v Liberci. Když se na to kouknete detailně, tak je to ovšem sakra dotované. Svého času jsem dostal za úkol od majitele Hamé a hokejového klubu ve Zlíně, abychom něco podobného udělali. Uvažovalo se o obchodu někde v centru Zlína a když jsme nakonec vypočítali náklady, kolik by to stálo, tak jsme zjistili, že by to byla neskutečně ztrátová věc. V současné době to spíše nepřipadá v úvahu, nějaké extra věci navíc nejsou asi příliš reálné, pokud samozřejmě nepočítám dresy, čepice, trika, mikiny a další tradiční suvenýry. Kolik se v současné době prodá dresů za sezonu? Sto nebo stopadesát celkem? Ta doba je někde jinde. Mě se ptal kdysi majitel Jokeritu Helsinky kolikrát měníme dresy za sezonu. Já mu říkám: neděláme to vůbec, proč bychom měli? On mi povídá, že udělali na Vánoce speciální dresy Oty Janeckého. Ten tam byl tenkrát velká hvězda a prodali jen jeho dresů pod stromeček asi dva tisíce. U nás bychom tolik dresů prodali za několik let. Já věřím, že i dnes možná chodí někteří fanoušci v dresech, kdy hrával Franta Černík. (smích) Natož aby si kupovali každou sezonu několik nových dresů. Závisí na poptávce, ale ta zatím bohužel není tak velká.

Neuvažujete na webových stránkách zveřejnit, který hráč má na jak dlouho ve Vítkovicích podepsánu smlouvu?

No, řeknu to takhle. V drtivé většině to mezi sebou manažeři klubů víme, komu kdy končí smlouvy. Já si myslím, že takhle je to zbytečné akorát upozorňovat na své hráče, že zrovna tomuto končí za půl roku kontrakt. Ostatní si pak řeknou: proč do něj nevlítnout už teď? Vím o případech, kdy hráč podepsal smlouvu v době, kdy měl ještě skoro rok platnou s jiným klubem a když pak přišlo na prodlužování smlouvy, ten hráč nemohl kývnout, protože ji už měl načerno podepsanou jinde.

Jak je to s prodlužováním smluv hráčů současného kádru. Zůstane většina hráčů ve Vítkovicích?

Minulý pátek jsme podepsali mladého Pavelku, ve čtvrtek Honzu Káňu. Hlavně Tomáš Pavelka nás těší, protože může za nás konečně hrát a jet na mistrovství světa. Prodloužili jsme v posledních dnech smlouvy s Romanem Málkem a Petrem Vránou. Nyní pracuji na Lukáši Klimkovi a pak už mi zůstanou jen tři hráči, se kterými jsme předběžně domluveni. Jeden ještě lavíruje s ruskou KHL, kde se finančně rovnat nemůžeme. Ale základ tohoto mužstva ve Vítkovicích zůstává. Všichni fanoušci tedy můžou být v klidu. I Vláďa Svačina je pořád našim hráčem. Já vím, že to bylo napadáno. Ale odešel do Plzně jen do konce sezony. Než aby tady seděl a dělal třináctého útočníka, to by byl nesmysl. Takhle bude hrát a spokojeny budou obě strany.

Máte už v tuto chvíli vyhlédnuté posily pro příští sezonu?

Pro příští rok se koukáme na posily hlavně do zadních řad. Do útoku budu především pracovat na návratu mladých kluků ze zámoří, tím myslím hlavně odchovance Vítkovic. Nevíme jak to dopadne, ale rádi bychom se pobavili s Petrem Kalusem, Ondrou Romanem, Tomášem Káňou nebo Ondrou Palátem. Ten hrál na nedávném mistrovství světa juniorů parádně. I když byl zraněný, tak ten kluk hraje výborně. U některých je ovšem možné, že tam ještě zůstanou a podepíšou smlouvy, konkrétně u toho Paláta. Takové signály tady jsou. Například takovému Tomáši Káňovi bude třiadvacet nebo čtyřiadvacet, takže záleží vyloženě na něm. Ondra Roman je hokejista s velkým potenciálem. Pro mě by bylo úspěchem, kdyby tady na novou sezonu přišli třeba dva z těchto mladých kluků.

Budete shánět posily i v zahraničních ligách? Přivedete zde ještě letos nebo příští sezonu dalšího cizince?

To je další možnost, kam se budeme dívat. A tím myslím především poohlédnout se na Slovensku, jestli tam něco nebude k mání. Nebudeme si nic zastírat, tato sezona po finanční stránce byla na začátku zajištěna asi z devadesáti procent. S Frantou Černíkem jsme nějaké věci ještě dotáhli, takže dnes můžeme říci, že sezona bude finančně pokrytá. Příští ročník to bude opět oříšek. Příslib od Evrazu tady je, takže uvidíme.

Téměř katastrofické scénáře ohledně financí z loňské sezony jsou myslíte pryč?

Loni to bylo ještě horší, protože do toho Franta Černík viděl ještě méně, jak to bude. Letos už nějaké signály jsou, že chtějí jednat a třeba tu smlouvu o další rok prodloužit. Já jsem se bavil s několika hokejisty, kteří tady hráli, že by se rádi vrátili. Kdyby věděli, že to tady bude fungovat na stejné úrovni a budou tady stejné podmínky. Nemůžu je jmenovat, protože mají podepsány smlouvy v jiných klubech. Jediný o kom to můžu říci takto otevřeně tak je Juraj Štefanka. S ním se Vítkovice rozešly především kvůli výšce jeho smlouvy a když končil ve Slavii, tak jsme s ním jednali. Snažili jsme se s Vláďou Růžičkou domluvit i na nějakém trejdu, ale nakonec to nedopadlo.

Jakým způsobem hledáte nové hráče? Máte s manažery například nějakou webovou stránku, kde je přehled o volných hráčích?

Já mám už za ty roky takovou svou databázi kde si sleduji ty své vytypované hráče. Hodně se to obměňuje, ale vím kde někteří zrovna jsou. U řady hráčů mám napsáno také kdy jim končí smlouvy. Samozřejmě jsem v kontaktu s agenty a všemi kolem. Těch agentů u nás není zase tak moc.

Má vítkovický klub své vyhledávače talentů u nás v Česku nebo i v zahraničí?

Pokud jde o mne tak já na ty mládežnické hokeje chodím. Takže mám přehled. Teď mám třeba políčeno na jednoho velice slušného šestnáctiletého kluka. S rodičemi jsem už byl pomalu domluvený a najednou mu začali motat hlavu agenti, že co kdyby šel do zámoří. Hraje v mládežnickém nároďáku, hrál už i za chlapy. No, uvidíme jak se to vyvine. Jinak samozřejmě Láďa Svozil má na starosti mládež. Ten nevynechá jediný zápas mládežnických týmů. Mají to v popisu práce například i trenéři mládeže jako Kuba Petr a další. Hlavně se zaměřujeme na osmou a devátou třídu. Jít níže už je za prvé velké riziko a za druhé si nemyslím, že je to pro ty kluky vhodné. Aby děti odcházely ve třinácti letech z domu mi nepřijde dobré. Opravdové extrémy jsem ovšem zažil, to když jsem před léty takhle přetáhl Jirku Hudlera do Vsetína. Ale jedině s tátou. Jeho táta trénoval v klubu dorost a Jirka šel jako žáček s ním. Tam jsem věděl do čeho jdu, to byla prostě tutovka. To jsou ovšem výjimečné případy kdy ti kluci ve třetí nebo čtvrté třídě ukazují, že ty ostatní výrazně převyšují. Například mě ještě napadne David Výborný. Těch kluků si prostě všimnete. Když jsem působil v Třinci, takto jsme tam přetáhli několik třináctiletých kluků ať už se jedná o Tomáše Pospíšila nyní ze Slavie nebo Fialu, co byl na Kladně a nyní hraje za Chomutov. Myslím si ale, že to není to pravé ořechové pro úplně mladé kluky. Mám taky spoustu kamarádů a co slyším, tak Vítkovice všude mají dobrý zvuk. Sem tam někdo zavolá a řekne: hele pojeď se kouknout tam a tam, je tam šikovný kluk. Tak tam zajedu a mrknu se a sám posoudím jestli ten hráč má perspektivu nebo ne. Sem tam vám uteče něco pod rukama, to se stává. Mě třeba takto utekl mezi prsty Zdeno Chára. Dneska je to nejlepší bek v NHL a já se na něj byl podívat v Trenčíně dokonce třikrát. Volali mi, že tam mají žáka, borce přes dva metry a on neuměl bruslit. Já teda říkám jeho agentovi: dej si ho do Uhelných skladů Praha na basket. Za rok ho prodal do Sparty, bruslit teda pořád neuměl, ale ze Sparty šel do zámoří a dneska je to plejer jako hrom. Bohužel, někdy se všechno nepovede. Když se vrátím k nám, u nás ve Vítkovicích trenéři ty kluky znají. Mladí mají šanci se u nás prosadit. Na Slovensku trénovali Mojmír Trličík i Láďa Svozil, takže v tom máme taky obrovskou výhodu.

Na dotazy ohledně ČEZ Areny a blížícího se play-off a tenisového Davis Cupu prozatím GM odpovídat nechtěl. Klub se k této problematice vyjádří později.

V plánu máme položit vaše dotazy i vítkovickým hokejistům! Do konce týdne zde na webu uveřejníme, kterého hokejisty se můžete ptát na vše, co vás zajímá. Doufáme, že to bude příjemné spestření a naláká to na web Fanclubu další čtenáře zajímajících se o vítkovický hokej.

Zpět